2010. december 30., csütörtök

Évszakasztal

Ez egy érdekes téma.
Nevelési irányzatok közül hozzám legközelebb a Waldorf pedagógia áll. S úgy, egyáltalán az élethez is ilyesmi formán állok. Ez sokszor elég nehéz - "kezdő" vagyok, ha szabad így fogalmazni - saját magunknak is fejlődést kínál ez az út, nem csak gyerekeinknek nyújt sokat.
Magáról az irányzatról nem írnék, megtették már sokan mások előttem, akik profik is a témában.

Hanem inkább megmutatnám, hogyan jelenítem meg kis szobánkban az évszakok, ünnepek váltakozását a gyerekeknek.

Waldorf óvodákban és iskolákban szokás évszakasztalt készíteni, gondozni. Nálunk külön asztal nem jöhetett szóba, ugyanis nem fért volna el. Úgy gondoltam, nem baj, ha kicsit átformálom a fizikai megjelenését az egésznek, úgy alakítottam ki, hogy jól látható legyen és hozzánk közel álló. Így aztán évszakpolc lett. :)
Lányunk már elég nagy, szokott gyűjteni apróságokat erre a polcra, izgalommal figyelgeti a rajta történő változásokat. Fiúnk még aprócska, neki később lesz ez élmény.

Természetből hozott kincseken túl, a figurákat, hátteret, magam készítem. Illetve előfordul, hogy más valaki keze munkája is megjelenik. Idén József szamara került ki Ildi kezei közül. :) Olyan kedvesek ezek a bábok!
Szerettem készíteni őket. Lányka pedig őrszemük volt, hihetetlen lelkesen figyelte, ahogy a csoda történik, Mária és József a szamárral eljut a barlangul szolgáló gyökérodúig és éjfélkor megszületik a Ded Jézus. Persze éjfélig azért nem maradt ébren, ám nagyon izgult, hogy másnap reggel vajon ott lesz-e a jászolban. Bizony, ott feküdt.
Édes volt, rajzolt a Jézuskának, mégis csak születés napja van :) És énekeltünk is sokat.

Most pedig, ennyi locsogás után jöjjenek a képek! Válogattam, hogy ősztől karácsonyig legyenek. Íme:







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése