2011. február 22., kedd

Mit rejt egy ing?

Figyelmemet ismét az újrahasznosításra irányítottam és kikerestem egy elfekvőben lévő férfi inget.
Szép állapotú, tavasziasnak mondható, főképpen zöld színű, kellemesen puha pamut ing.
Legelőször egy hosszú ruhát gondoltam ki, egyszerű vonalút. Felrajzoltam egy meglévő rövidebb ruhácska segítségével s már vágtam is. Leeső darabok között volt az ing két ujja. Vajon, ebből mi legyen?
A ruhának ujj? Áh, nem. Valami más, valami külön darab... Ekkor fény gyúlt: legyen nadrág! :)
Hamar lánykához mértem és pontosan akkora volt, amekkorának lennie kellett. Szuper!
Elejébe és fenekéhez toldást tettem, ez egy megunt trikó felhasználásából kerekedett.
Igyekeztem úgy forgatni az anyagokat és úgy vágni, hogy minél több eredeti varrás megmaradjon, ez által nekem kevesebb dolgom legyen az egésszel.
Nadrág derekába hátul gumit húztam, elöl pedig egy pólócsíkot varrtam, ami megkötőül szolgál.
Eredeti gombokat levettem s varrtam helyébe virágokat. ezekből lesz még rajta egy-egy.

Akciós képem még nincsen, majd pótolom.

Ruha készül. Mivel mindkettőt kézzel öltögetem, egy kissé időigényes, ám annál élvezetesebb feladat. :)
Tegnap kaptam kölcsön egy régi varrógépet, amint használható állapotú lesz és megtanulom mit is kell csinálni egy géppel, akkor már hamarabb lesznek kész a mindenfélék. Hátránya, hogy hangos, ezért az éjszakai varrás változatlanul kézi marad.
Igen, mert éjjel varrok, akkor van csak nyugalom, csend. Szeretek csendben alkotni.

Íme a nadrág!


3 megjegyzés:

  1. Nagyon szép!! A betoldás formáját hogy találtad ki (hogy ne legyen se szűk, se buggyos?

    VálaszTörlés
  2. Felpróbáltuk kétszer a lánykára, s úgy tűztem. Aztán a megmaradt ujj is adta a formát. :)
    Először picit buggyos lett a varrásnál, ezen segít a vasaló és még egy sor varrás, picit beljebb. (azért várom már azt a varrógépezést..)
    Köszi!

    VálaszTörlés